Salgs- og leveringsbetingelser for Onlinetegnestue.dk
Disse salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle handler foretaget med Online Tegnestue ApS. Ved at bestille vores ydelser accepterer du samtidig nedenstående betingelser.
1. Generelt
Onlinetegnestue.dk tilbyder tegne- og rådgivningsydelser inden for byggeri og konstruktion. Vi forbeholder os retten til at ændre betingelserne uden forudgående varsel, dog vil de betingelser, der var gældende ved tidspunktet for ordren, altid være gældende for den pågældende ordre.
2. Priser
Alle priser på hjemmesiden er angivet i danske kroner (DKK) og er inkl. moms, medmindre andet er angivet. Vi forbeholder os retten til at justere priser uden forudgående varsel. Eventuelle prisændringer påvirker ikke allerede aftalte og bekræftede ordrer.
3. Bestilling og betalingsbetingelser
Bestilling sker via vores hjemmeside eller ved direkte kontakt til os. Betaling sker ved faktura, og betalingsfristen er som udgangspunkt 8 dage, medmindre andet er aftalt skriftligt. Ved for sen betaling pålægges renter i henhold til gældende rentelov. Hvis ikke andet aftales betales 50 % inden opstart af opgaven og de sidste 50 %, når du har godkendt materialet.
4. Levering
Levering af tegninger og øvrige ydelser sker som aftalt med kunden, primært digitalt via e-mail. Den forventede leveringstid vil blive oplyst ved ordrebekræftelse. Eventuelle forsinkelser vil blive meddelt hurtigst muligt, og vi stræber efter at finde en løsning, der imødekommer kundens behov.
5. Fortrydelsesret
Da vores ydelser leveres som skræddersyede løsninger baseret på kundens specifikke ønsker, er der ikke fortrydelsesret i henhold til forbrugeraftaleloven, når arbejdet er påbegyndt eller leveret. Fortrydelse skal meddeles skriftligt inden arbejdet påbegyndes.
6. Reklamation
Kunden har 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven. Eventuelle fejl eller mangler ved leverede ydelser skal meddeles inden for rimelig tid efter opdagelse. Onlinetegnestue.dk forbeholder sig retten til at rette fejl eller mangler i leverede ydelser inden for en rimelig frist.
7. Ansvarsbegrænsning
Onlinetegnestue.dk kan ikke gøres ansvarlig for indirekte tab, herunder driftstab, tabt fortjeneste, tab af data eller andre former for indirekte tab i forbindelse med anvendelsen af vores ydelser. Vores ansvar er begrænset til det beløb, kunden har betalt for den pågældende ydelse.
8. Persondata
Ved køb af vores ydelser accepterer du, at vi opbevarer dine kontaktoplysninger og anden nødvendig information for at kunne levere vores ydelser. Vi behandler dine personoplysninger fortroligt og i overensstemmelse med gældende lovgivning om databeskyttelse.
9. Lovvalg og værneting
Enhver tvist mellem Onlinetegnestue.dk og kunden afgøres efter dansk ret, og eventuelle tvister skal afgøres ved danske domstole.
Privatpolitik
Dataansvarlig
Vi er dataansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, som vi behandler om vores kunder og samarbejdspartnere.
Behandlingsaktiviteter
Som dataansvarlig jf. GDPR, så har vi følgende behandlingsaktiviteter.
Besøg på hjemmeside
Når du besøger vores hjemmeside, så anvender vi cookies for at hjemmesiden kan fungere.
Kommunikation med potentielle kunder
Når du har spørgsmål til vores side, eller ønsker at høre mere om vores services, så kan du kontakte os via:
Herigennem vil vi behandle dine personoplysninger, så vi kan indgå i en dialog med dig fx svare på spørgsmål om vores ydelser. Vi behandler kun den information, som du giver os i forbindelse med vores kommunikation.
Vi vil typisk behandle følgende almindelige oplysninger: navn, email, telefonnummer.
Vores hjemmel til at behandle disse personoplysninger er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra f.
Vi sletter vores kommunikation med dig når det står klart om du ønsker vores ydelser eller ej.
Skulle der i et særligt tilfælde opstå et behov for at opbevare dine personoplysninger i længere tid, så vil dette kunne være tilfældet.
Kunder
Vi har behov for at kommunikere med vores kunder, så vi sikrer os, at ydelsen leveres korrekt. Herigennem kan vi behandle oplysninger om navn, adresse, ydelser, særlige aftaler, betalingsinformationer og lignende.
Hjemlen til at behandle disse personoplysninger er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra b.
Når ydelsen er leveret og eventuelle udestående er afsluttede, så vil vi umiddelbart herefter slette personoplysningerne.
Bogføring
Vi skal gemme alle regnskabsbilag jf. bogføringsloven. Det betyder, at vi gemmer fakturaer og lignende bilag til brug for regnskabsføring. Heraf kan der fremgå almindelige personoplysninger som navn, adresse, ydelsesbeskrivelse.
Vores hjemmel til at behandle personoplysninger til bogføringen er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk.1 litra.
Vi opbevarer disse oplysninger i minimum 5 år efter at indeværende regnskabsår er afsluttet.
Jobansøgninger
Vi tager glædeligt imod jobansøgninger med henblik på at vurdere om de matcher et ansættelsesbehov i vores virksomhed.
Hvis du sender din jobansøgning til os, så er vores hjemmel til at behandle dine personoplysninger databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra f.
Hvis du har sendt en uopfordret ansøgning, så vil vi med det samme vurdere om din ansøgning er relevant, og herefter slette dine oplysninger igen, hvis der ikke er et match.
Hvis du har sendt en ansøgning til et opslået job, så vil vi bortskaffe din ansøgning i det tilfælde, at du ikke ansættes, og umiddelbart efter at den rette kandidat er fundet til jobbet.
Hvis du indgår i et rekrutteringsforløb og/elleransættes til jobbet, så vil vi give dig særskilt information om hvordan, at vi behandler dine personoplysninger i denne forbindelse.
Databehandlere
Få kan klare alt selv, og det samme gælder os. Vi har derfor samarbejdspartnere, samt benytter os af leverandører, hvoraf nogle kan være databehandlere.
Eksterne leverandører kan eksempelvis levere systemer til at organisere vores arbejde, services, rådgivning, IT-hosting eller markedsføring.
Det er vores ansvar at sikre, at dine personoplysninger behandles ordentligt. Derfor stiller vi høje krav til vores samarbejdspartnere, og vores partnere skal garantere, at dine personoplysninger er beskyttet.
Vi indgår derfor aftaler herom med virksomheder (databehandlere), der håndterer personoplysninger på vores vegne for at højne sikkerheden af dine personoplysninger.
Videregivelse af personoplysninger
Vi videregiver ikke dine personoplysninger til tredjemand.
Profilering og automatiserede afgørelser
Vi foretager ikke profilering eller automatiserede afgørelser.
Tredjelandeoverførsler
Vi benytter som udgangspunkt databehandlere i EU/EØS, eller som opbevarer data i EU/EØS.
I nogle tilfælde er dette ikke muligt, og her kan der benyttes databehandlere udenfor EU/EØS, hvis disse kan give dine personoplysninger en passende beskyttelse.
Behandlingssikkerhed
Vi holder behandlingen af personoplysninger sikker ved at have indført passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger.
Vi har lavet risikovurderinger af vores behandling af personoplysninger, og har herefter indført passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at øge behandlingssikkerheden.
En af vores vigtigste foranstaltninger er at holde vores medarbejdere opdaterede om GDPR via løbende awareness træning, GDPR kursus, samt ved at gennemgå vores GDPR-procedurer med medarbejderne.
De registreredes rettigheder
Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af oplysninger om dig.
Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder skal du kontakte os, så vi kan hjælpe dig med dette.
Ret til at se oplysninger (indsigtsret)
Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig, samt en række yderligere oplysninger.
Ret til berigtigelse (rettelse)
Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet.
Ret til sletning
I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer.
Ret til begrænsning af behandling
Du har i visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.
Ret til indsigelse
Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores ellers lovlige behandling af dine personoplysninger. Du kan også gøre indsigelse mod behandling af dine oplysninger til direkte markedsføring.
Ret til at transmittere oplysninger (dataportabilitet)
Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få overført disse personoplysninger fra én dataansvarlig til en anden uden hindring.
Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk.
Tilbagetrækning af samtykke
Når vores behandling af dine personoplysninger er baseret på dit samtykke, så har du ret til at trække dit samtykke tilbage.
Klage til Datatilsynet
Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.
Vi holder til på det historiske Hellebæk Klædefabrik
med Øresund og smuk arkitektur omkring os. Online
Tegnestue er ejet af Nicky Schmidt, der er teknisk
tegner.
Vi har tilknyttet bygningskonstruktører fra hele landet,
så vi hurtigt kan rykke ud til dig.